INFORMACJA O – WYNIKAJĄCYCH Z NOWELIZACJI PRZEPISÓW PRAWA – ZMIANACH
W UMOWACH O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH B2B, ZAWARTYCH
Z 3PLAY SP. Z O. O. Z SIEDZIBĄ W ZAMOŚCIU
Zamość, dnia19.01.2021r.
Szanowni Państwo,
w związku z tym, że z dniem 21 grudnia 2020 r. zmieniły się przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, konieczne jest wprowadzenie zmian do łączącej nas z Państwem Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych B2B – dalej jako „Umowa”. O zmianach informujemy przez publikację na naszej stronie www z uwagi na art. 146 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.
Wprowadzone zmiany nie zmieniają warunków cenowych oraz parametrów jakościowych świadczonych na Państwa rzecz usług. Postanowienia Umowy w zmodyfikowanym brzmieniu stosowane będą wobec Państwa po upływie jednego miesiąca od publikacji niniejszego komunikatu. W przypadku braku akceptacji proponowanych zmian, mają Państwo prawo do wypowiedzenia Umowy w terminie jednego miesiąca od dnia publikacji niniejszego komunikatu. Z uwagi na konieczność dostosowania Umowy do zmian w przepisach prawa, skorzystanie przez Państwa z prawa do wypowiedzenia Umowy spowoduje konieczność zwrotu ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Brak wypowiedzenia Umowy w powyższym terminie oznaczać będzie kontynuację świadczenia na Państwa rzecz usług telekomunikacyjnych oraz akceptację zmienionych postanowień Umowy.
Poniżej przedstawiamy zmienione postanowienia Umowy:
- W § 3 po ust. 23 dodaje się ust. 24 o treści:
Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, np. pendrive (pamięć USB), twardy dysk, inny nośnik informatyczny, papier, płyta CD-ROM, płyta DVD, plik PDF.
- W § 6 ust. 3 przed aktualną treścią dodaje się:
Z zastrzeżeniem ust. 13,
- W § 6 po ust. 12 dodaje się ust. 13-15 o następującym brzmieniu:
- W przypadku, gdy Umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nie określony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia Usług objętych Umową.
- Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, o którym mowa w ust. 2, Dostawca usług informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na Trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
- Po automatycznym przedłużeniu Umowy, o którym mowa w ust. 2, Dostawca usług co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
- Po § 12 dodaje się § 121 o tytule [PRAWO DO ZACHOWANIA CIĄGŁOŚCI ŚWIADCZENIA USŁUGI PRZY ZMIANIE DOSTAWCY] i treści:
- W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
- Dostawca usług wykonuje aktywację Usługi Internetowej w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia obowiązywania umowy łączącej Abonenta z dotychczasowym dostawcą usług dostępu do sieci Internet.
- W przypadku rozwiązania Umowy, Dostawca usług jest zobowiązany świadczyć Usługę Internetową na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usługi dostępu do sieci Internet z Abonentem terminu aktywacji tej nowej usługi.
- Uzgodnienie terminów, o których mowa w ust. 2 i 3 powyżej, powinno nastąpić niezwłocznie na Trwałym nośniku.
- W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Dostawca usług zapewniał Abonentowi dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, Abonent może żądać od Dostawcy usług zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
- Za czynności związane z realizacją uprawnienia, o którym mowa w ust. 1-5 powyżej, Dostawca usług nie pobiera opłat od Abonenta.
- Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, o której mowa w ust. 1-4, z przyczyn leżących po stronie Dostawcy usług:
- a jest on dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet – Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie świadczone Usługi, liczonej według faktur z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych;
- a jest on nowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet – Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie usługi świadczone Abonentowi przez dotychczasowego dostawcę usług, liczonej według faktur tego dostawcy z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych.
- Strony wyłączają możliwość dochodzenia przez Abonenta od Dostawcy usług odszkodowania przewyższającego wysokość kwot, o których mowa w ust. 7 powyżej.
Ponadto, w związku z nowelizacją przepisów, będą Państwo mogli przenieść swój numer telefonu do istniejącej sieci innego operatora także po rozwiązaniu zawartej z nami Umowy, przez okres jednego miesiąca od daty rozwiązania Umowy.